מעוניינים בסביבת עבודה משודרגת ומעוצבת? במאמר זה נשטח בפניכם את כל שצריך לדעת אודות הליכי שיפוץ משרדים משלב התכנון ועד מעמד מסירת המפתח.
שיפוץ משרד הינו תהליך המאגד פעולות מקצועיות שונות ומיועד לכל אחד המעוניין לבצע שינויים, התאמות ושדרוגים בסביבת העבודה המשרדית. בנוסף, ההחלטה על השכרת שירותי עיצוב תתקבל בקרב כל אלו המעוניינים לעצב סביבת המשרד באופן כזה שיותאם לצרכי המיתוג והמיצוב של המשרד ברמה העסקית. כך או אחרת, הליכי שיפוצים חשוב שיעשו בידי קבלן שיפוצים מנוסה המתמחה בביצוע עבודות שיפוץ כללי ובעל ניסיון רב בתחום.
כיצד לבחור קבלן עבור שיפוץ משרדים?
קבלני שיפוצים מומלצים לצורך ביצוע עבודות שיפוץ במשרד, הם ברוב המקרים קבלנים מנוסים. לכן, אחד מהפרמטרים המרכזיים לבחירת קבלן, הוא נושא הניסיון המקצועי העומד לרשותו. כמו כן, גם היקף עבודות השיפוץ אותן הוא ביצע במהלך השנים האחרונות. חשוב ומומלץ להיוועץ עם לקוחותיו ואף לבקר פיזית במשרדים אותם הוא שיפץ. זאת על מנת להתרשם מיכולותיו המקצועיות והביצועיות כאחד. בנוסף, יש לבדוק האם הקבלן בו בחרתם מתכוון לחתום מולכם על הסכם שיפוץ. במידה ולא, ההמלצה היא לוותר על שירותיו מראש. טיפ חשוב נוסף לבחירת קבלן שיפוצים מומלץ הוא לבחור אך ורק בקבלן רשום.
מה חשוב לדעת על הסכם עבור שיפוץ משרד?
הסכם שיפוץ הוא למעשה חוזה התקשורת בין הקבלן לביניכם. כאשר הסכם עם קבלן שיפוצים חייב לכלול בתוכו את כל ההיבטים המקצועיים הקשורים לעבודות השיפוץ הנחוצות לכם. לרבות, נושאים אשר סוכמו ביניכם בעל פה במסגרת פגישות העבודה המקדימות לעריכת ההסכם. כמו כן, החוזה חייב לכלול מחירים בהתאם לכתב כמויות. עלות חומרי גלם ואת לוח הזמנים המדויק. בנוסף, סעיף אי עמידה בזמנים שבמסגרתו הקבלן יהיה מחויב בתשלום בגין חריגה מהמועד מסירה.
עלות שיפוץ משרדים למטר
עלות השיפוץ נקבעת בהתאם להיקף עבודות השיפוץ הנחוצות לכם וגודל השטח העומד לרשותכם. כאשר מחיר ממוצע עבור שיפוץ משרדים נע בין 1,000 ל- 2,500 ₪ למ"ר. יש באפשרותכם להסתייע בשירותי מחשבון שיפוץ אשר יאפשר לכם לקבל אינדיקציה והערכה כללית של עלויות. בכל מקרה, מומלץ לגייס בין 2-3 הצעות מחיר מקבלני שיפוץ שונים. חשוב לקחת בחשבון שבחלק גדול מהמקרים קיימת חריגה בין הסכום הכספי המוערך למחיר הסופי. החריגה נעה בממוצע בין 5 ל-10 אחוזים מההצעה המקורית. באם אינכם מעוניינים לבזבז זמן יקר ואנרגיות מיותרות על השוואה מחירים בין הקבלנים, תוכלו לפנות אל חברת שיפוצים. טופ פרוג'קט – מבטיחה ללקוחותיה שירות מקצועי ואמין, תוך הקפדה על לוח זמנים ומחיר הוגן.
מרכיבי עבודה
מרכיבי העבודה הנכללים במסגרת שיפוץ משרדים, נקבעים בהתאם לצרכים היומיומית הנחוצה לכם בסביבת המשרד. למשל, אופן חלוקת החלל, תכנון מערכות התקשורת בסביבת המשרד וכדומה. ברוב המקרים, שיפוץ משרד כולל בתוכו שינויים בתשתיות החשמל והאינסטלציה, בניה ואיטום. מרכיבים הללו כוללים בעיקר שינויים בפנים החלל, ומתווספים לעבודות גבס ואקוסטיקה, צביעה וסיוד, ריצוף וכדומה. חשוב לציין שבכל אותם מקרים בהם נחוץ שינוי תכנוני בחזית המבנה כגון:
- פתיחת חלון;
- סגירת מרפסת;
- תוספת בנייה
קיים הכרח בהוצאת היתר בנייה באמצעות בעל הנכס מרשויות מקומיות.
סוגי שיפוץ משרד
ישנם שני סוגים של שיפוץ סביבה משרדית: קוסמטי וכללי. המשימה העיקרית בשיפוץ קוסמטי היא לשמר מראה האסתטי במשרד. כדי לעשות זאת, משנים ציפויים פנימיים, כמו: טפטים, אריחים, פרקטים וציפויים אחרים. לפעמים מחליפים מנורות מיושנות, שקעים, מתגים, אביזרים בלויים וכלים סניטריים. ככלל, הצורך בתיקונים כאלה מתרחש כל 2-3 שנים. לרוב זה קשור לעומס תפעולי גבוה.
במהלך שיפוץ כללי מתבצע שינוי מלא בחלל ומגוון רחב של עבודות:
- החלפת מערכות הנדסיות פנימיות;
- המרת חלונות ודלתות;
- במידת הצורך, תוספות בניה.
לעתים קרובות מתבצעים שינויים בפריסה של המקום. ככלל, הצורך בשינויים משמעותיים וגדולים מתרחש כל 10 שנים.
דרישות לחלל משרדי
בעת תכנון חללים משרדיים, יש צורך בידע רב על כלל המערכות במבנה, דרישות הרשויות והתקנים. בנוסף, כיום אי אפשר להתכחש מחשיבות העיצוב: לכן מזמינים פרויקט עיצוב משרדים מודרניים.
ישנם מספר כללים היוצרים סביבת עבודה נוחה. הם מבוססים על:
- ארגונומיה של החלל;
- לוקחים בחשבון אופי עבודתם של העובדים;
- מקומות בילוי ואוכל;
- לאור ולריהוט מוקדשת תשומת לב רבה.
הקריטריון הקובע הוא ייעוד המשרד: אולם תצוגה או משרד המיועד למספר רב של עובדים, הרצאות, ימי עיון.
משרדים כפופים לדרישות רגולטוריות שונות, לרבות סניטריות. זאת בשל העובדה שחלל המשרדים מיועד במיוחד לעבודה. כאן כל אדם מעביר זמן ולפעמים עובד 🙂 במשך שמונה שעות, ולעיתים יותר.
לכן, חלל המשרד חייב לספק סביבת עבודה נוחה, בריאה ובטוחה. תנאים אלו מטילים דרישות מיוחדות לחומרים המשמשים במערכות ההנדסה, שכן הם מושפעים מלחץ תפעולי עז.
לפיכך, בעת תכנון, יש לקחת בחשבון את התנאים הבאים:
- מספר העובדים הקבועים במשרד;
- כמות משוערת של מבקרים;
- האם חדר אוכל או המטבח ישמשו לבישול;
- תכונות עיסוק של כל השוהים במבנה;
- צריכת חשמל ממכשירים וציוד;
- האם יש צורך לארגן אזורים מסוימים (לקבלת מבקרים, בילוי וכו').
לפני שנדבר ונתמקד בנושא החשוב של שיפוץ משרד ברמת מעטפת צריך להבין נקודה מאוד יסודית. עבור חברות רבות, המשרד הוא לא רק משרד וזה הרבה יותר מאשר חלל פונקציונלי. לא מדובר רק במקום שנועד לעבודה, אף כי ללא ספק המשרד צריך להיות מיועד גם לעבודה. מדובר בפנים הייצוגיים של העסק, לחלל הזה ולכל אשר בו יש משמעות תדמיתית שלא תסולא בפז. זה המקום שממנו הלקוחות צריכים להתרשם לפני שחותמים עסקאות או מקבלים שירות או מנהלים עסקים. על כן, כמעט כל משרד שמתמקם במקום חדש, צריך לחשוב ברצינות על שיפוץ. כל התאמה של חלל משרדי שנבנה לא מזמן או התאמה שלאחר החלפת דיירים עסקיים (לאחר עזיבת ה"דיירים" כלומר משתמשי המשרד הקודם), נעשית על ידי שיפוץ.
מה המשמעות של שיפוץ משרד ברמת מעטפת
כמו בכל תהליך של שיפוץ, צריך להתחיל עם הגדרת הצרכים. צריך להבין בדיוק איזה קונספט דרוש במשרד, לכמה עובדים הוא אמור להתאים, איזה סוג של מיתוג צפוי ללבוש צורה במקום. שיפוץ של משרד קיים עשוי להיות חפוז וחלקי, אך אז התוצאות לא תהיינה מספקות. הצורה היסודית והמקיפה נקראת שיפוץ משרד ברמת מעטפת. משמעות הדבר היא שהמעטפת הבנויה של המשרד נשארת כפי שהיא. השיפוץ משנה את המהות של המשרד, את האלמנטים ש"יושבים" על הקירות, דלתות, חלונות, חיפויים ריצוף, אביזרי תאורה, התקנת פתרונות אחסון, רהיטים עסקיים וכן הלאה והלאה.
מי יכול לבצע שיפוץ ברמה כזאת
אין ספק שלא כל קבלן יוכל לבצע בצורה מוצלחת וטובה מספיק, שיפוץ משרדים ברמת מעטפת. כאמור, זהו שיפוץ כוללני ומורכב למדי, והוא נעשה על פי צרכים מוגדרים ובהתאם לכתב כמויות מפורט ככל שניתן. גורם מקצועי שיכול לבצע שיפוץ ברמה כזאת יהיה קבלן שיפוצים שמבין את הצרכים של המגזר העסקי. קבלן שיודע לשפץ דירות מגורים או אפילו בתים, לא בהכרח יוכל להתמודד עם כל מה שצריך בשיפוץ מעטפת כוללני. במידה ואתם מחליטים שזה בדיוק מה שאתם צריכים, חפשו קבלן בעל ניסיון עשיר בתחום הזה. בהחלט יתכן שתמצאו קבלן שמכיר הן את צרכי המגזר הפרטי והן את צרכי המגזר העסקי, אך תמיד וודאו שיש לו ניסיון מקיף בשיפוץ של משרדים.
הגדרת צרכים ועלויות טרום שיפוץ
נזכור כי משרדים יכולים להיות יחידות קטנות אך לעיתים ישנן קומות משרדים שלמות ואף מבני משרדים עצומי מידות. אך ללא קשר לסוג המבנה, תמיד כדאי להתחיל עם הגדרת צרכים וחישוב העלויות טרום השיפוץ.
ברגע שמתחילים לשפץ, שמגיעים מנהלי עבודה, פועלים, רצפים, אנשי מיזוג אוויר, חשמלאים וכל היתר, הם צריכים לעבוד על פי תוכנית. לא ניתן לתאר להם "בערך" או "פחות או יותר" מה צריך לבצע. צריך להזמין מראש את חומרי הגלם, צריך אספקה של חומרים, כלי עבודה, לפעמים גם השגת אישורים כאלה או אחרים. ברגע שתהליך השיפוץ מוגדר היטב, ברור מהו הקונספט אך גם מהם הפרטים הקטנים והמדויקים שצריכים לבצע, הכל בא לידי ביטוי בתוכניות. זו הדרך להעביר הלאה את המידע, עד לאחרון הפועלים. חישובי העלויות שנקבעים מראש, הם אלה שמאפשרים לקדם את התהליך ללא הפתעות, בקצב נכון ובהתאם ללוח הזמנים.
לסיכום, שיפוץ משרדים ברמת מעטפת יוכל להקנות למבנה המשרדי את העיצוב, הגימור הסגנון והנראות החשובים והנדרשים. כתב כמויות, תיאום ציפיות, תכנון וסדר, יאפשרו לכם לקבל משרד מושלם על פי הצרכים שלכם.
לקבלת הצעת מחיר לשיפוץ מהמומחים של חברת השיפוצים TOP PROJECT, ללא עלות או התחייבות חייגו כעת: 050-3313342